7/8/9 januari: laatste dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeroen en Carolien - WaarBenJij.nu 7/8/9 januari: laatste dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeroen en Carolien - WaarBenJij.nu

7/8/9 januari: laatste dagen in Sydney

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Carolien

28 Januari 2016 | Australië, Sydney

Het was de 7de januari nog steeds niet veel beter qua weer en we wilde nog een poging doen om naar Sealife te gaan. Lekker rustig aan en wat later op de dag. Eerst een rustige lunch genuttigd en daarna zijn we naar de Paddy's market gelopen. Dat is een groot doolhof met allemaal kraampjes met chinezen erachter die allerhande spullen verkochten.

Leuk om doorheen te lopen en hopeloos te verdwalen. We zagen wat spullen die we wilde kopen, maar kochten het niet meteen, want stel dat het ergens anders goedkoper is? En zie dat ene kraampje dan maar eens terug te vinden! Na 2 uur ronddwalen uiteindelijk de spullen terug gevonden, bij natuurlijk de eerste kraampjes! Auto-oplader en IPad camera connector kit gekocht voor het makkelijker uploaden van foto's van de fotocamera. (Iets wat we tot nu toe nog niet gedaan hebben).

Daarna doorgelopen naar Sea Life. Het was een stuk minder druk dan de vorige keer. Welgeteld 5 wachtenden voor ons. Helaas duurde dat alsnog behoorlijk lang, maar uiteindelijk binnen, zagen we de mooiste SeaLife die we ooit gezien hebben. Met name de vier tunnels waar je door de aquaria loopt. De zeekoeien en zaaghaaien ( of hoe ze ook mogen heten ) de hoogtepunten. De Platypus (vogelbekdier) was ook vermakelijk om te zien. Die hebben we al twee getracht in het wild te zien, maar daarvoor moet je veel geluk hebben.

Nogmaals een lekkere burger op bij Soul Burger en op tijd naar bed voor de mooie wandeling morgen terug bij de blue mountains, want het beloofde mooi weer te worden!

8 januari: Darwin walk -> national pass track in blue mountains

In de ochtend vroeg de trein naar Wentworth gepakt, vanuit waar we het prachtige Charles Darwin Track hebben gevolgd naar het startpunt waar we eerder ook zijn geweest met de Tour.

Dit keer zagen we wel de prachtige uitzichten ipv de stomme mist. En wat een uitzicht was dat zeg!
We gingen weer met de treden naar beneden naar dezelfde waterval, die nu een heel stuk kleiner was, maar nog steeds prachtig.

De rest van de track is uitgehakt in de loodrechte klif aan het begin van deze eeuw en gaf prachtige vergezichten met druppels die naar beneden vielen vanaf de rand. De zo'n die daar vervolgens op scheen en de schreeuwende kaketoes op de achtergrond gaf een prachtige wandeling. Dit was een van de mooiste wandelingen die ik tot nu toe gedaan heb en raad ik iedereen aan!

Uiteindelijk kwamen we weer moe maar voldaan terug en wilde we eigenlijk ook wel naar de scenic world, om de kabelbanen en de steilste trein op aarde te doen en een blik te werpen op de blijkbaar heel bekende '3 sisters'. We wisten alleen niet helemaal hoe we daar moesten komen...

En alsof we hem nodig hadden op dat moment kwam Smokey (de gids van twee dagen eerder) de hoek om lopen. "Returning customers!" Riep hij en vroeg wat we gingen doen. Hij ging nog die richting op dus we mochten mee liften in de bus! Dat scheelt weer wat geld.

Scenic world zelf viel een beetje tegen. De steilste trein was wel een leuke ervaring, maar erg oncomfortabel voor iets langere mensen! De andere kabelbanen waren erg kort en de wachtrijen waren enorm lang. De 3 sisters, een rotsformatie die met fantasie een beetje mensachtig eruit zien, waren wel prachtig en de blue mountains hebben gewoon wel hele mooie uitzichten, dus saai was het niet.

Vervolgens weer met de trein terug naar Sydney voor onze laatste nacht daar.

Op advies van Smokey hadden we besloten niet verder te reizen naar Melbourne met de Greyhound bussen via Canberra, maar een campervan te huren om via de kust in 10 dagen naar Melbourne te reizen en de great ocean road en het natuurpark The Grampians mee te pikken...

9 januari: campervan (auto) opgehaald

Vandaag onze groen paarse campervan opgehaald bij de firma Jucy. Al snel werd die wagen Jucy Lucy gedoopt. We hadden al plannen gemaakt om naar de Treetop walk en Canopy Zipline te gaan. Dus met een handige app hadden we een gratis campsite opgezocht en daarheen gereden.
Dit was in Jamberoo en daar kwamen we rond 1700 aan.

Dit was bij een sportveld waar Cricket gespeeld werd. We hebben nog even gekeken, maar snapte er geen snars van. Nog wat boodschappen gedaan en de campervan omgebouwd zodat we er in konden slapen.

Die nacht leerde we dat het belangrijk is om de auto zo recht mogelijk te zetten! De volgende ochtend werden we vroeg gewekt uit een warme en niet zo comfortabele nacht door de Kookaburras (de lach vogels) en maakte we ons op voor de nieuwe dag....