27/28/29 Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Jeroen en Carolien - WaarBenJij.nu 27/28/29 Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Jeroen en Carolien - WaarBenJij.nu

27/28/29 Noosa

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Carolien

19 Januari 2016 | Australië, Noosa Heads

De 27ste hadden we de bus wat later geboekt om nog een beetje bij te slapen. Lisa van de Tour van Fraser eiland dacht precies hetzelfde. Ik weet niet meer wat ze de dag ervoor gedaan had, maar haar stem was helemaal weg en meldde telkens dat ze als Minnie Mouse klonk.
Verder na de reis checkte we in in het hele drukke maar kleine plaatsje Noosa, bij de YHA aldaar. We kwamen daar in een 16 personen dormitary, dus een grote kamer gedeeld met 16 backpackers. Dat dat soms niet zo leuk kan zijn kwamen we later achter.

De volgende dag was de rib van Jeroen nog steeds niet geweldig, maar gelukkig zijn teentje en enkel wel prima. Toch leek het ons verstandig om het rustig aan te doen. Dit voornemen resulteerde in een wandeling van ongeveer 11 kilometer :).

Jeroen had helaas zijn nieuw verworven hoed in de bus laten liggen, dus eerst moesten we nog even shoppen naar een nieuwe hoed!

Noosa ligt pal naast een groot natuurpark met vele walking tracks. We wilde er eentje doen en weer terug, maar het ging prima, dus konden we het toch niet laten. Een prachtige wandeling door het woud, waar bomen om bomen groeiden (omgedoopt tot treehugger trees. Jeroen draafde door toen hij een boom tegen een treehuggertree zag groeien, wat dan een treehuggertreehuggertree zou zijn en als die boom dan....ach ja, je snapt het idee..
Via "hells gate" (een klif boven de zee met enorm veel wind) langs de kust terug gelopen. Helaas dit keer geen strak blauwe lucht, maar wel veel wind, dus met de toch mooie uitzichten over zee, zagen we veel (heel veel) surfers vechten tegen het water en voornamelijk elkaar ontwijkend.

29 december: Steve Irwin's Australian Zoo

De dag ervoor hadden we de bus geboekt naar de Australian Zoo. Daar wilden we toch ook wel geweest zijn, ook al zijn we geen superfans van dierentuinen.

Het is een mooie dierentuin, groot (zoals alles hier) en met dieren die je niet al te vaak ziet. Een groot veld waar de kangoeroes los rondlopen en waar je ze kan voeren. Dit hebben we dan ook gedaan, maar echt actief zijn de beesten daar niet. En zodra ze buiten hun rest area komen staan er gelijk een tiental mensen omheen. Eigenlijk wel een beetje zielig, maar honger hebben die beesten niet!

Ook een paar shows bekeken en de grote show in een arena waar jeul veul mensen in konden was toch wel speciaal. Met name de vogelshow was aangenaam met alle vogels die over je hoofd scheerde. Natuurlijk ontbrak de gigantische krokodil die uit het water sprong niet.

Toch missen de mensen het enthousiasme van de Steve Irwin. Verder kom je overal afbeeldingen en filmpjes van Steve tegen. Zijn missie is een mooie, maar dit voelde bijna aan als een sekte...

Halverwege de Zoo, zagen we offroad Segways staan. (Voor de ouwe lui die dit lezen: vervoermiddelen op twee wielen naast elkaar, met een stok in het midden, waar je met je evenwicht gas geeft ;))

Na een korte instructie waren we er beide snel aan gewend en Jeroen verbaasd dat hij een op evenwicht gebaseerd vervoersmiddel zonder problemen kon besturen!

Met de Segway Tour, kwam je achter de schermen van de zoo. Daar zag je eigenlijk niet zoveel. Alleen hoe het voer verbouwd wordt en een grote krokodillenvijver...

Na een eiland met loslopende Lemurs (Nederlandse naam ontgaat me even, het betreft King Julian aapjes uit Madagascar film!) hadden we tegen vijf uur het hele park gezien en waren we toch zeven uur goed bezig geweest.

Na een kort bezoek aan de wild life hospital, gingen we weer terug om op tijd naar bed te gaan om de volgende ochtend de bus te pakken richting Brisbane.

Aangekomen bij de Rainforest Room, zagen we de hele bups buiten zitten met drank luidruchtig een kaartspelletje te doen. We gingen rond 22:00u slapen. Twee meisjes maakte zich nog op om te gaan stappen en buiten waren ze nog druk bezig. Rond 01:00, toen de meisjes chips begonnen te eten, vroeg Jeroen of ze misschien toch ergens anders wilde gaan zitten. De rest was ook nog luidruchtig, wat doorging tot 2:30u. Maar ach, dit was de enige nacht in de hostels tot dan toe dat dit is gebeurd, maar wilde het toch even melden om een beeld te schetsen :)