26 t/m 31 januari: Kangaroo Island + Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jeroen en Carolien - WaarBenJij.nu 26 t/m 31 januari: Kangaroo Island + Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jeroen en Carolien - WaarBenJij.nu

26 t/m 31 januari: Kangaroo Island + Adelaide

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Carolien

13 Februari 2016 | Australië, Adelaide

In de ochtend werden we door de shuttle bus opgehaald voor onze vlucht naar Adelaide. Dit zou wel even wat tijd in beslag nemen aangezien we een tussenstop hadden in Melbourne.

Tegen de avond kwamen we aan in Adelaide en checkte we in in ons hostel.
Er hing een vreemde geur binnen en alhoewel de uitbater heel aardig was, oogde het allemaal niet zo schoon.

Aangekomen in onze kamer met vier dubbelbedden waren alleen nog de twee bovenste over. Jeroen zakte met zijn kont er direct doorheen. Als ondergrond lagen er 8 planken waar het matras op lag, die verschoven de hele tijd, waardoor er gaten onder het veel te dunne matras ontstonden. Dat beloofde wat voor de avond.

We hadden dit hostel ook voor na de twee dagen op Kangaroo Island geboekt. Daar waren we al niet zo gelukkig mee, maar ja, het is alleen voor slapen en misschien viel het wel mee..

Er was een Chinatown gedeelte in Adeliade, met een foodcourt met allerhande Aziatische eettentjes. Daar hebben we enigszins wel ok gegeten. Het eten was niet echt warm, maar met name de honing, soy kip was erg lekker.

Na een verschrikkelijke nacht met veel backpacker feest geluiden, plaatsen we onze backpacks in de storage van het hostel en gingen we op weg naar de bus die ons naar de Ferry zou brengen om naar Kangaroo Island te gaan!

Na de rit, zochten we onze volgende tourbus op en maakte we kennis met Lochy de gids en de rest van de wat oudere (understatement) groep mensen die voor de helft uit Zwitsers bestond.

Als je denkt dat je Duits kan verstaan, kan je het vergeten om te proberen Zwitsers te verstaan. Wat een raar taaltje is dat zeg!

De eerste dag was al vol activiteiten. Allereerst gingen we naar Rob's Sheering and Sheep dogs. Een passionele schapenboer die vol trots over zijn boerderij vertelde en hoe de honden (Australische Kelpies) de schapen de goede kant op stuurde. Daarna scheerde hij nog een schaap. Was interessant!

Vervolgens naar een klein, maar prachtig strandje geweest en naar de Emu ridge Eucalyptus distillery, waar ze extracten en dergelijke maakte. Was wel interessant, maar niet grandioos.
Daarna reden we door naar Seal Bay. Een strand waar een kolonie van zeehonden leefde. Met een gids liepen we het strand op waar honderden zeehonden lagen uit te rusten van hun meerdaagse jachtpartijen.

Hierop volgend naar een zandduin in "Little Sahara" waar we wederom konden Sandboarden. Jeroen kon iets minder goed overweg met deze boards.hij ging wat trager dan de rest en de laatste keer ging hij zelf wel wat sneller, maar het sandboard niet. Is best vervelend als er tientallen mensen naar je staat te kijken, terwijl je letterlijk in het zand hapt. Al mijn zaken, oren, neus zaten vol met zand, maar we lagen allebei wel in een deuk! ;)

Bij de mooie accomadatie die speciaal voor deze toer beschikbaar is konden we kayaks huren en de dichtbijzijnde rivier richting het strand af gaan. Er gingen er nog een paar mee. We kozen voor een enkele kayak, want n Wales hebben we het samen getracht te doen en dat resulteerde voornamelijk in rondjes draaien...we kwamen erachter dat de schuld daarvan voornamelijk bij Jeroen lag. Al zigzaggend kwamen we tergend langzaam, na drie kwartier aan bij het strand, waar we eigenlijk vrijwel direct moesten omdraaien omdat we op tijd moesten zijn voor de bbq. Uitgeput kwamen we terug aan bij de accomadatie.

Na een lekkere bbq met Kangaroo vlees, lekkere salades en een goede lokale fles wijn, speelde we nog even wat pingpong en een beetje pool op de tafels aldaar hoorde we wat kreten buiten. Er was een hele kudde Kangaroos naast onze accomadatie waar we naar gingen kijken. Jeroen spotte hier tevens een grijs bolletje in de eucalyptus boom en er was ook nog eens een joekel van een koala te zien!!!!

Voldaan sprongen we in de heerlijke bedden! Na de nacht ervoor was dit een verademing en we hadden beiden een heerlijke nacht! (Die fles wijn hielp ook wel een beetje)

De tweede dag begon bij Hanson Bay Wildlife sanctuary. Daar zagen we een aantal koala's en kangoeroes.

We vervolgde onze weg naar de remarkable rocks. Dat waren wat opmerkelijke stukjes steen! (Ja, ik moest hem maken) op Facebook heb je daar waarschijnlijk de foto's al van voorbij zien komen. Anders moet je dat maar even terug zoeken, het is lastig onder woorden te brengen, maar voor Jeroen was dit toch wel het hoogtepunt van de trip. Erg indrukwekkend wat moeder natuur voor rare dingen laat zien aan ons :)

We reden door naar Admirals Arch, waar nog een van de weinige soft skin zeehonden kolonies leefde. Die arch was ook een indrukkende weg geërodeerde rots in de vorm van een, ja, wel een arch...was wel prachtig om te zien!

De bus bracht ons daarna bij een stuk strand die verstopt lag achter wat rotsen, waardoor je eerst tussen de rotsen en door de spleten moest lopen om daar te komen. Een heerlijke strandwandeling gemaakt, waarna we terug moesten naar Adelaide....

Onze tassen lagen gelukkig nog bij het hostel. De stinkende douches en wc's deden ons doen besluiten de volgende dag een ander hostel te boeken. De YHA is altijd goed en we waren ook blij toen we die schone kamers zagen.
Er zat een ouder stel Amerikanen op de kamer waar we die mee deelde. Die waren net terug gekomen van een Barossa vallen wijntoer en waren goed aangeschoten, maar heel gezellig en vooral spraakzaam.

De volgende dag zouden we de botanic gardens gaan bezoeken. Jeroen verwachtte er niet veel van, maar was blij verrast. Het is een gigantisch groot park midden in Adelaide waar je een paar uur heerlijk rond kunt lopen om te genieten van alle flora en fauna die daar heel lang geleden (bij het ontwerp van de stad) is geplant. Dus je ziet er ook gigantische bomen en het was er prachtig aangelegd.

De rest van d dag doorgebracht met wat lezen en het schrijven van het blog. Lekker relaxen, het is nou eenmaal wel vakantie!

31 januari stond een winetoer op de planning. We bezochten verscheidene wijnerijen en dronken in totaal bijna 2 flessen wijn de man. Nog wel een flesje port van $50 gekocht, want ja, het is nou eenmaal vakantie en hij was ook wel echt lekker hoor!

Toen maakte we ons op voor de trip richting the outback!