25 t/m 31 maart: de laatste loodjes.... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jeroen en Carolien - WaarBenJij.nu 25 t/m 31 maart: de laatste loodjes.... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jeroen en Carolien - WaarBenJij.nu

25 t/m 31 maart: de laatste loodjes....

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Carolien

06 April 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Nu begon dan toch echt het einde van onze vakantie. Nog maar 5 dagen.
Nog 2 nachten in Queenstown, 1 overnachting nabij Mt. Cook, 1 in Rangitata en een overnachting in luxe hotel bij het vliegveld in Christchurch.

De 25ste wilde we nog een wandeling doen en we hoorde veel goede dingen over de Ben Lomond track die boven bij de luge zou beginnen. Op het bord zagen we dat het een wandeling was van 6-8 uur, twijg we eigenlijk dachten dat we met de gondola een stukje konden afsnijden naar boven. We keken elkaar beide aan met een gezicht dat we er eigenlijk niet zoveel zin in hadden.

We concludeerde dat we een beetje op zijn qua wandelen en dat het einde van de vakantie mooi op tijd komt. We moesten er eigenlijk beide hartelijk om lachen. We wilde nog wel iets gaan wandelen, want we waren vrij vroeg opgestaan hiervoor en hadden een dagrugzakje ingepakt.

We keken even op de map en zagen een enigszins korte Queenstown Hill track. Moesten alleen nog wel een heel stuk lopen en in Queenstown zijn er hele steile wegen. De rest van de track was ook voortdurend omhoog, dus we moesten elkaar goed motiveren om door te gaan, maar toen we boven waren werden we beloond met een mooi uitzicht.

We hadden nog wat tijd over en na het kopen van 10 heerlijke cookies bij Cookietime besloten we om toch nog maar even een keer te gaan lugen. (Jeroen won dik natuurlijk, maar moest wel ieder gemeen trucje uit de kast halen...verder is Jeroen niet competitief onze hoor...)

Na het posten van de foto's kregen we wat berichtjes binnen van Eline en Silje die we eerder bij de east Bro Tour leerde kennen en een tijdje mee zijn opgetrokken. We maakte afspraken voor de volgende dag...

De 26ste spraken we dus af met hen en omdat Silje eigenlijk wel graag wilde gaan lugen, streken we over ons hart en gingen we maar mee. Was wederom hilarisch en gaat nooit vervelen!

Daarna gingen we even onze eigen weg om later weer af te spreken. Jeroen had de dag ervoor een Spiral Didgeridoo zien liggen in een winkel en kreeg die niet meer uit zijn hoofd, dus gingen we die nog kopen...

Savonds gingen we naar een Secret room. Dat is een groot raadsel in een kamer die wordt afgesloten. Je moet op zoek gaan naar clous en sleutels en cijfercodes voor sloten. Via geheime kamers e.d. Moest je ook nog een moordzaak oplossen.

Met geweldige samenwerking waren we in 40 minuten weer de kamer weer uit. Echt superleuk en dit wil Jeroen ook eens in Nederland gaan doen.

Daarna gingen we de hele bekende Fergburger halen. Dit is een hamburgertent waar zo goed als heel de dag een rij tot buiten staat. We leerde dat rond 20:00 het erg druk is...de rij was tientallen meters buiten langs de straat. Na 45 minuten wachten, konden we bestellen en nog eens 25 minuten later kregen we onze burger.....en zo superlekker was die nog niet eens...hij was wel goed, maar zolang zou ik er niet meer op gaan wachten.

Na nogmaals afscheid te nemen van Eline (derde keer!!!) gingen we naar bed om de volgende dag naar Mount Cook te vertrekken. De hoogste berg van Nieuw-Zeeland!

Het was een mooie rit naar Mt. Cook. Wat is het Zuidereiland toch prachtig!
Nadat we incheckte in onze mooie kamer met geweldig uitzicht op de bergkammen vertrokken we die middag voor de Hooker valley wandeling.

Tussen de bergen door, over bruggetjes met aan de ene kant besneeuwde en met gletsjers bedekte bergtoppen en aan de andere kant iets lagere kale bergtoppen met een riviertje ertussen gaf een prachtig gezicht.
We hoorde wat kabaal en zagen in de verte nog een stuk gletsjer naar beneden denderen!

Een mooie wandeling met uiteindelijk een mooi uitzicht over een meer met Mt. Cook in de verte.

Na die wandeling van toch nog 3 uurtjes, nog lekker uit eten geweest en realiseerde we ons dat dit de laatste activiteit van de vakantie zou zijn.

De volgende dag gingen we naar Rangitata maar daar hadden we geen activiteiten gepland. Buiten de bbq hebben zijn we eigenlijk alleen maar op weg geweest die dag. Ook omdat de chauffeur niet voor 14:30 daar mocht komen, moest de dag een beetje opgevuld worden met kleine wandelingetjes en het bezoeken van saaie kerkjes...

De 29ste checkte we bij het vliegveld van Christchurch in in ons super-de-luxe hotel waar we de laatste avond voor onze reis terug zouden verblijven. Twee king size bedden, dus voor ieder 1 om een goede nachtrust te hebben is geen probleem!

Die dag hebben we niets gedaan, het was het einde van een prachtige ervaring die ze ons niet meer gaan afnemen. Nu terug naar de realiteit en de nieuwe ideeën tot uitvoering gaan brengen.

De reis terug was lang, 33 uur in totaal (getimed van instappen vliegtuig Christchurch) en we werden opgehaald in Amsterdam door Tom (met sympathy beard) en de moeder van Jeroen.