Dag 3: La Gomera....No Problema!! - Reisverslag uit Hermigua, Spanje van Jeroen en Carolien - WaarBenJij.nu Dag 3: La Gomera....No Problema!! - Reisverslag uit Hermigua, Spanje van Jeroen en Carolien - WaarBenJij.nu

Dag 3: La Gomera....No Problema!!

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Carolien

01 December 2018 | Spanje, Hermigua

De volgende ochtend zou om 09:30u de taxi klaar staan om ons naar het startpunt te brengen van onze eerste wandeling. Van te voren nog even goed water inslaan natuurlijk, in het supermarktje om de hoek.
Diezelfde taxi zou onze bagage ook naar het volgende hotel brengen. We hadden stickers gekregen die op onze tassen zaten, maar we waren er nog niet helemaal gerust op.
Op onze vragen of dit wel goed zou komen, zei de taxi chauffeur: “La Gomera, no problema”. Alles was goed geregeld.

Eerste supermooie wandeling gemaakt. Was de eenvoudigste, maar voelde stiekempjes al wel zwaar aan...dat beloofd wat voor de rest van de wandelingen!

Na afloop bij de bar aan het einde van de wandeling “ La Vista” nog twee heerlijke Cerveza’s gedronken. Daar op de parkeerplaats stond dezelfde taxi op ons te wachten met netjes de tassen nog achterin zoals we die hadden achtergelaten.Hij bracht ons naar ons volgende hotel “ Ibo Alfalfo” in het prachtige stadje gelegen in een vallei, genaamd Hermigua. Met een prachtig uitzicht.

Die avond moesten we nog op zoek naar eten. We besloten het dichts bijzijnde restaurant te pakken “ Temaco”. Moesten nog flink afdalen en een kilometer of wat daarna nog lopen. Onze kuitjes vonden dat niet zo leuk!
Carolien heeft daar heerlijk gegeten (champigons in knoflook vooraf, biefstuk daarna), Jeroen had wat minder geluk (half lauuwe gegrilde witte kaas met veel olie en beetje pesto. Vervolgens Tonijn a la Gomera, maar dat was zo sterk gekruid, dat je de tonijn niet proefde Vooral de gepofte aardappel die helemaal vol zat met zout was niet zo lekker. Nog een pittige wandeling terug naar boven en om 21:00u lagen we beiden al met de oogjes toe...