8 t/m 10 december - Reisverslag uit La Gomera, Spanje van Jeroen en Carolien - WaarBenJij.nu 8 t/m 10 december - Reisverslag uit La Gomera, Spanje van Jeroen en Carolien - WaarBenJij.nu

8 t/m 10 december

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Carolien

10 December 2018 | Spanje, La Gomera

8 december: Relaxdag en Whale Watching tour

Deze dag hebben we lekker rustig aan gedaan. Beetje gelezen, beetje gelunched en rond 14:00u naar de haven gelopen om met de whale watching tour mee te gaan.

Dit ging natuurlijk weer in het duits...Alles in Valle Gran Rey gaat in het duits. Het lijkt zelfs bijna een duits stadje. De uitbaters van veel van de restaurants zijn duits en ze gaan er vanzelf vanuit dat wij ook duitsers zijn en praten ook. In het duits. Net terwijl nu net zoveel mogelijk in het gebrekkig spaans proberen te doen.

Carolien werd zoals verwacht zeeziek en voederde de visjes met haar maag. Na een uur op volle zee in een klein bootje en niets gezien, behalve verschillende stukken plastic die ze uit de zee viste, kregen we een belletje van een andere boot die een sighting had.

We gingen tegen de golven in in volle vaart die richting op. De golven waren makkelijk 1 tot 2 meter en die kwamen langs de zijkant. Zo erg dat Jeroen ook voor het eerst van zijn leven zeeziek werd. Hij hoefde gelukkig niet de visjes te voeren met zijn maaginhoud, maar het is een rare ervaring....

We hebben uiteindelijk wat uit de kluiten gewassen dolfijnen gezien. Dat was wel mooi, maar niet bijzonder speciaal.
We vaarde op de terugweg langs de hoge kliffen van het eiland. Daar was de zee ook wat rustiger gelukkig. En dat was prachtig met de ondergaande zon en El Hierro (ons volgende doel) in de verte.....

Daarna natuurlijk nog lekker uit eten geweest....zoals zo goed als elke dag. Hoe decadent he? Gelukkig is het niet zo duur hier. Voor een goed stuk biefstuk betaal je hier ongeveer 12 euro.....

9 december:
Reis naar San Sebastian waar morgen onze veerboot zou vertrekken naar Tenerife. Van waar later de volgende dag weer een veerboot zou vertrekker naar El Hierro. Het is best een gedoe om te komen op een eiland waar niet veel toeristen naar toe gaan.

We stonden die ochtend klaar en werden opgepikt door een bus, wederom mooi op tijd. Het is echt allemaal goed geregeld de vakantie!
De bus haalde nog wat andere mensen op bij verschillende hotels en gingen vervolgens, met kapotte deur en al de bergen in. Soms moest de bus even stoppen en toeren maken in de eerste versnelling om de steile weg op te kunnen.

In San Sebastian nog even rondgelopen door de buitenwijken en flink omhoog. Via een militair terrein en een afgelegen terrasje waar we twee lekkere cerveza’s hebben gedronken terug naar het hotel. We hadden uitgekeken naar de gegrilde tonijn in het restaurant aldaar, maar het restaurant was helaas dicht. In een italiaans restaurant hebben we nog bijzonder rauwe biefstuk op en een lekker toetje, waar we er nog 1 van bestelde maar nooit kregen van de chagerijnige ober...

10 December
De dag van de rest van de reis naar El Hierro.
Om 12:00 pakte we de eerste boot naar Tenerife.
Vervolgens zouden we om 17:30u de boot naar El Hierro pakken om om 20:30u aan te komen.

Nog even in Tenerife (Los Cristianos) rondgelopen en ons verwonderd over het aantal toeristen en hoe toeristisch het is daar. De horlogeverkopers en lokkers voor de terrassen en gewoonweg de hoeveelheid mensen viel ons erg op. Tevens het aantal hotels en souvenirswinkels was velen malen groter dan we tot dan toe gewend waren. We vonden het eigenlijk maar niets.

Na wat lunch (een te grote hamburger voor jeroen!) gingen we weer richting de haven om op de boot naar El Hierro te stappen. Een tiental mensen stapten ook op deze boot, grotendeels lokale mensen.

Aangekomen in het donker pakte we de taxi die daar gelukkig klaar stond, richting La Frontera, waar we een appartementje zouden hebben.
Aangekomen, bleek het inderdaad een groot appartement te zijn, met twee 3 persoons bankstellen, en keuken met eettafel, aparte douche en toilet en een aparte slaapkamer. Buiten nog een zwembad. Allemaal super!

• 14 December 2018 - 17:07

Kees:

Wat een geweldige reis! Zelfs van de verslagen van jullie is het soms net of je persoonlijk meeloopt. Geniet er maar van! (Maar dat doen jullie volop zo te lezen)