11 december: Skydive en relaxen - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Jeroen en Carolien - WaarBenJij.nu 11 december: Skydive en relaxen - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Jeroen en Carolien - WaarBenJij.nu

11 december: Skydive en relaxen

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Carolien

18 December 2015 | Australië, Mission Beach



Vroeg eruit vandaag, want om 07:00u zouden we opgehaald worden voor onze skydive over Mission Beach! Samen met twee anderen van ons hostel werden we opgehaald in een bijzonder gammel busje, want ons vertrouwen in de dag niet ten goede kwam!!!

Aangekomen bij de locatie kregen we eerst een introductiefilmpje te zien, wat er van ons verwacht werd. Er ging eerst een andere groep weg, dus wij moesten nog iets langer wachten. We zaten daar allemaal heel stilletjes met z'n allen soms zenuwachtig lachend.

Bij de intake bleek dat de burgers en het Australische bier, wat al bijzonder duur is hier nog duurder te zijn geworden, want Jeroen was 600 gram te zwaar (met kleren!!!) en moest $50 meer betalen. Uiteindelijk zijn we toch overgehaald om het veel te dure filmpje ook erbij te doen.
Als je het doet, moet je het wel goed doen. Met die spreuk in gedachte zijn die prijzen ook bedacht, want het doet je net niet hard genoeg twijfelen...

Na nog een half uur wachten werden we naar buiten geroepen en werden onze harnassen aangetrokken en werd er kennis gemaakt met de instructeur.
Toen in het busje naar het vliegveld en werden we in een te klein vliegtuig gepropt met een stuk of 10 man + de instructeurs.

We klommen naar 14000 feet (4267meter). Gedurende de vlucht trachtte ik mezelf niet af te vragen waarom ik dit ook alweer deed. Gelukkig werd ik soms afgeleid om voor het filmpje wat te zeggen...volgens mij zeg ik alleen maar 'good' en steek ik me duim omhoog.

Toen was het moment daar, gelukkig mocht ik als tweede. Het ging ook allemaal heel snel. Moesten eerst op de rand gaan zitten en voor ik het wist tuimelde we al over de kop met wat salto's naar beneden. Met een prachtig uitzicht duikelde we naar beneden tot een moment dat het harnas mijn zaakje enigszins afkneep en de reserveparachature al uit ging. We zouden een vrije val van bijna een minuut hebben, maar dat voelde maar als 10 seconden.

Daarna zweefde we naar beneden, met wat rondcirkelende bewegingen die ik eigenlijk nog enger vond omdat je voor je gevoel vrijwel horizontaal in de lucht hangt. Genietend van het prachtige uitzicht zagen we langzaamaan het strand dichterbij komen tot het moment dat ik mijn benen recht naar voren moest houden. Dat laatste stuk was ook nog best snel op en vrij smal stuk strand. We landen op de kont en schoten nog een meter door. Ik kwam tot de volgende dag nog overal zand tegen....en met overal, bedoel ik ook echt óveral..........

Ik was nog net op tijd om mijn schatje te zien landen en de roes van de door onze aderen gierende adrenaline zorgde voor een bijna permanente breedbekkige glimlach.....

Toen moesten we nog lang wachten op het filmpje die wel heel erg tof was. Zodra we de mogelijkheid hebben zullen we het volledige filmpje uploaden op YouTube. Dit is een beetje afhankelijk van de hostels waar we in verblijven.

De rest van de middag (we waren rond 13:00) al weer terug hebben we doorgebracht aan het zwembad bij het hostel en lekker wat gelezen in de te warme zomerzon (maar daar klagen we niet over! )

Na avondeten zagen we het spel Dominion liggen in de kast bij het hostel. Een medewerker kwam gelijk op ons af en vroeg of we wisten hoe het gespeeld moest worden. Hij was daar dolblij mee, zodat hij de andere gasten kon uitleggen hoe het moest. Dat was een leuk potje. Daarna nog een potje Mastermind gespeeld en Snakes and Letters and Celebrities (slechtste spel ooit!)

Rond 22:30 naar bed om de volgende dag weer de bus te pakken naar Townsville om in te boeken bij het volgende hostel op Magnetic Island!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen en Carolien

Een dagboek van onze reizen

Actief sinds 19 Nov. 2015
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 14831

Voorgaande reizen:

28 November 2018 - 28 December 2018

Huwelijksreis Canarische eilanden

30 November 2015 - 30 Maart 2016

Australië en Nieuw Zeeland

20 September 2015 - 03 Oktober 2015

Salsavakantie Cuba

13 Oktober 2014 - 31 Oktober 2014

Zuid-Frankrijk

28 April 2014 - 04 Mei 2014

Tsjechië

20 Augustus 2013 - 31 Augustus 2013

Rondreis Wales

Landen bezocht: